Sevgili Postranslı’lar
Mayıs 2015’te yola çıkarken çalışanı, tedarikçisi, müşterisi ve diğer paydaşlarının lehine sonuçlar üretmekle beraber; çevreye saygılı, bağlı olduğumuz ilgili yasal mevzuata uygun davranan, dürüşt, şeffaf ve ulaşılabilir bir yönetim anlayışını benimsedik. Şirketimizin en temel vizyon, misyon ve değerlerini bu anlayış üzerine inşa etmeye gayret ediyoruz.
Bu çerçevede inşa etmeye çalıştığımız yönetim anlayışını hizmet pratiğimize yansıtmanın yolunun öncelikli olarak birbirimize karşı dürüst, şeffaf ve açık iletişim halinde olmamızdan geçtiğini biliyoruz. Bu nedenle yönetim ekibi olarak ilk günden bugüne kadar bu prensibe sadık kalmaya çalışarak tüm ekip arkadaşlarımıza karşı olabildiğince bu pratiği sergilemeye çalıştık ve sergilemeye devam ediyoruz. Çünkü içeride bu ilkeleri sağlamlaştırdıkça müşterilerimize, tedarikçilerimize ve diğer sosyal çevremize de yansıtabileceğimizi biliyoruz.
Hizmet üretme ve iletişim anlayışı itibari ile kendimizi tarif ederken “Postrans; kurumsal, profesyonel ölçü ve argümanlarla yönetiliyor ama hizmet üretirken oldukça hızlı, açık, esnek, butik ve ulaşılabilir bir servis sunar.” diyoruz.
Bizler dahil en üst yöneticilerimizden sahadaki arkadaşlarımıza kadar her Postranslı’nın en temel görevi ve sorumluluğu; vizyon, misyon ve değerlerimizle çerçevesi belirlenmiş; doğayı, ekolojik kaynakların korunmasını, sürdürülebilirliği ve insanın mutluluğunu esas alan bir anlayışla çalışmaktır.
Bu güne kadar bu pratiği işimize ve iletişim tarzımıza yansıtarak müşterilerimizin takdirini kazandık. Bundan sonra da şirketimizin temel ticari hedeflerine ulaşmaya çalışırken tüm çalışanlar ve yönetim kadrosu olarak benimsediğimiz temel etik değerlerimize sadık kalacağımıza emin olduğumuzu paylaşmak isteriz.
Saygılarımızla;
Postrans Yönetimi
BENİMSENEN TEMEL DEĞERLERİMİZ
Postrans; faaliyetlerini yürütürken içinde bulunduğu ekosistemde yer alan çalışanları, hissedarları, müşterileri, tedarikçileri, bağlı bulunulan düzenleyici kamu kurumları ve diğer tüm ticari taraflara karşı sorumluluk taşıdığını beyan eder. Bu etik sorumluluğun gereği olarak aşağıda belirtilen etik ilkeleri temel yönetim değerleri olarak benimser.
1-Düzenleyici mevzuata mutlak uyum;
Postrans’ın tüm yönetici ve çalışanları kendi alanlarında uymak zorunda oldukları genel ve sektörel mevzuata, kanun ve yönetmeliklere bağlı bulunulan veya ilgili sivil toplum örgütleri yönergelerine uyar. Yine tüm Postrans çalışanları işlerini yaparken şirket iş tariflerine, şirketle imzaladığı iş sözleşmesi esaslarına uygun hareket eder.
2-Doğaya saygı ve ekolojik kaynakları koruma;
Postrans şirket olarak tüm iş süreçlerinde, tüm yönetici ve çalışanları ise kendi yönetim ve iş alanlarında; ekonomik, ekolojik ve sosyal olarak daha sürdürülebilir bir yaşamı temin etmeyi, buna katkı sağlamayı benimsemiştir. Bu nedenle iş yaparken ortak yaşam alanlarının kirletilmemesi, su kaynakları ve ormanlarımızın zarar görmemesi, diğer çevre ve ekolojik kaynaklarımıza zarar verilmemesi için her türlü önlemi alırlar.
3-Adalet;
Postrans yönetim ekibi ve tüm çalışanları kendi yönetim ve iş alanlarında iş ilişkisi içinde bulundukları çalışma arkadaşlarına, ast ve üstlerine, hizmet verdikleri müşterilerine, hizmet aldıkları tedarikçilere ve tüm taraflara karşı adil davranır. Bir tarafın çıkarlarını korumak için bir diğer tarafın hak kaybına uğramasına izin vermez.
4-Tarafsızlık;
Postrans, her türlü etnik ve inanç gruplarına, siyasi partilere, siyasi anlayış ve ideolojiye eşit mesafededir. Postrans çalışanları işlerini yaparken bu prensipten asla ödün vermez. Cinsiyetçi davranmaz; birbirlerine, müşteri ve tedarikçilerine karşı asla ayrım yapmaz. Tamamen tarafsız bir tutum içerisindedirler. Postrans çalışanları belirli inançları belirgin bir şekilde sembolize eden, taraflılık algısı yaratan takılardan, sembollerden, giysi ve görsellerden kaçınırlar.
Postrans Yönetimi ise tarafsızlık ilkesi çerçevesinde öncelikle tüm çalışanlarına karşı hiçbir ayrım gözetmez. Özlük, terfi ve yan hak imkanlarından performans ilkeleri çerçevesinde yararlanmalarını sağlayacak imkanlar sunar.
5-Şeffaflık;
Postrans, faaliyetleri ile ilgili olarak rekabet kurallarının dışına çıkmadan gerekli olan tüm bilgileri paydaşları ile açık şeffaf bir şekilde paylaşır. Hissedarların belli bir düzen içerisinde doğru ve tutarlı bilgi edinmelerini sağlar.
Yine çalışanlarının motivasyon ve kurum aidiyetlerinin korunması için şirketin faaliyetlerinin belirli boyutlarından haberdar olmalarını sağlayacak düzenli bilgi akışı ve paylaşım düzenini sağlar.
Postrans, tüm defter ve resmi kayıtlarının, mali tablolarının ve varlıklarının olduğu gibi kayıtlanmasını taahhüt eder. Tüm yöneticileri ve çalışanları da bu prensibe uygun olarak hareket eder.
6-Dürüstlük;
Postrans kurum kültürü dürüstlük ilkesi üzerine kuruludur. Bu nedenle yöneticilerimiz tüm paydaşlarla paylaşılan bilgilerin, finansal raporların, ürün ve hizmet performanslarının; maliyetleme ve fiyatlandırmada dürüstlük ilkesi gereği doğru, net ve güvenilir olmasını sağlar. Postrans çalışanları birbirlerine ve müşterilerine karşı güven sarsıcı davranışlarda bulunmazlar. Her adımlarında ve her vakada dürüstlük ilkesinden ayrılmazlar. Yine şirket içi yazılı veya sözlü raporlamalarda, mali tablolarda, harcama kayıtlarında gerçeğe uygun olmayan beyanlarda bulunmaz, abartıya yer vermez, yanıltıcı bilgilendirmeler yapmazlar.
7-Gizlilik;
Postrans yönetimi müşterilerine, tedarikçilerine, hissedarlarına ve diğer paydaşlarına ait bilgileri, başka kişisel verileri koruma kanunda belirtilen gizlilik prensipleri olmak üzere ilgili mevzuatlar ve etik kurallar çerçevesindeki sorumluluklarını yerine getirir.
Postrans çalışanları iş yaparken görevleri gereği edindikleri gerek şirkete ait gerekse de müşteri ve tedarikçilerine ait bilgileri üçüncü şahıslarla paylaşmaz, manipüle etmezler.
Şirket depolarında veya müşteri lokasyonlarında yükleme ve indirmeler esnasında müşteri ürün ve materyallerinin hasar görmemesi, dağılmaması ve kaybolmaması için “emanet” anlayışı ile özen gösterirler. Kaçınılmaz kaza vb. nedenlerle istem dışı hasar gören müşteri ürünlerinin; fatura, irsaliye, ticari belge, arşiv vb. materyallerinin hiçbir şekilde bütünlüğünü ve mahremiyetini kaybetmesine izin vermezler.
Yine tüm Postrans çalışanları; şirkete ait plan ve politikaların, mali verilerin, şirketin özgün hizmet ve ürüne ait detayların, yeni ürün tasarım ve projelererine ait detayların hiç bir suretle dışarısı ile paylaşmaması gerektiğini, bunun şirketin rekabet gücünü zayıflatma riski taşıdığını bilir ve gereği gibi davranır.
8-Haksız çıkar karşıtlığı;
Postrans yönetici ve çalışanları görevleri gereği içeride edindikleri bilgi ve deneyimi, şirket imkan ve ekipmanlarını doğrudan veya aile üyeleri ve akraba çevresi aracılığı ile şahsi çıkarları için kullanmaz. Yine tüm Postrans çalışanları iş yaparken iletişimde oldukları müşteriler, tedarikçiler, taşeronlar ve alt yüklenicilerden şahsi çıkar sağlamaz; rüşvet ve hediye almaz, bu kuralın ihlal edildiğini gördüklerinde ise bir üst yöneticisi ile paylaşırlar.
Postrans yönetici çalışanları zimmetlerinde bulunan, depo ve araçlarında bulunan şirkete ve şirket müşterilerine ait ürün ve araçlarının eksilmesine ve zarar görmesine izin vermez, hiçbir şekilde başka amaçla kullanmazlar.
9-Liyakat ve fırsat eşitliği;
Postrans; şirket içerisinde potansiyellerine ortaya koyma, kariyerlerini geliştirme, terfi etme, eğitim alma, prim ve yan olanaklarını arttırma konularında tüm çalışanlarına eşit fırsatlar tanır. Bu konularda arkadaşlık, akrabalık, bireysel yakınlık hususlarının etkili olmasına izin vermez. Dini inanç, mezhep, dil, ırk, cinsiyet, medeni hal, etnik köken, engellilik gibi farklılıklar çalışanların şirket imkanlarından yararlanma/yararlanamama araçları olamaz. Kariyerlerine ve özlük imkanlarında avantaj veya dezavantaj olamaz. Tüm çalışanlar bireysel performanslarına, şirketin vizyon ve hedeflerine, etik prensiplerine uygun hareketleri ile şirket içerisinde kendilerine yer bulurlar.
10-İş sağlığı ve güvenliği;
Postrans; tüm çalışma alanlarında, depolarında, müşteri lokasyonlarında, geçici proje yükleme alanlarında iş sağlığı ve güvenliği kurallarının işletilmesini sağlar. İlgili mevzuatlar çerçevesinde tüm çalışanların iş sağlığı ve güvenliği eğitimlerini eksiksiz almalarını temin eder.
SORUMLULUKLAR;
1-Yönetimin Sorumlulukları;
a) İnsan ve emeğin yoğun olduğu bir sektörde iş yapıyor olmanın da gerektirdiği gibi etik prensiplerin özellikle insan faktörü ile ilerletilen tüm süreçlerde etkili olmasını sağlamak; müşteri, tedarikçi ve diğer ticari çevrede görünür ve inanılır kılmak için öncelikli sorumluluk Postrans yönetimine aittir. Bu nedenle yönetim, mevcut politikalarında ve bundan sonra geliştireceği tüm politikalarında (ürün ve hizmet geliştirme, işe alma, eğitim ve kariyer planlamaları, müşteri hizmetleri, satış sonrası destek, operasyon vb. ) etik kodlarımızı gözetir.
b) Postrans yönetimi, çalışanları, müşterileri, tedarikçileri ve diğer ticari partnerleri yapacağı tüm sözleşme metinlerinde yasal sorumluluklar ve gerekliliklerin yanı sıra etik hususların da işlenmesini sağlar.
c) Postrans’ın tüm yöneticileri bu etik ilkelere uyulmasından sorumludur. Her yönetici öncelikle uyum ve içselleştirme noktasında kendisinden sorumlu olmakla beraber; yöneticiliğini yaptığı departman/fonksiyonda görev yapan mavi yaka grubunun etik prensiplerimize uygun hareket etmelerinden, bu konudaki eğitimlerinden, içselleştirmelerinden ve davranışa dönüştürmelerinden sorumludur.
2-Çalışanların Sorumlulukları;
a)Postrans’ın tüm çalışanları yukarıdaki etik ilkeleri sadece iş gereği değil, erdemli bir insan olmanın gereği olarak benimser ve davranışa dönüştürür.
b)Postrans çalışanları, şirketlerinin imajını ve saygınlığını zedeleyecek her türlü hal ve hareketten kaçınır; giyim ve dış görünüşleriyle, davranışlarıyla kurumsal olarak benimsenen uygulamaların dışına çıkmaz ve mesai dışındaki zamanlarda da firmasını temsil ettiklerinin bilincinde olarak davranışlarına dikkat ederler.
Postrans çalışanlarının birbirleri ile ilişkilerinde karşılıklı güven esastır. Olumlu ve şeffaf ilişkiler, iş hayatının vazgeçilmez bir parçası olduğunu bilirler.
c)Etik ilkelerimizin anlaşılması ve özümsetilmesi için düzenlenen eğitimleri tamamlar, eğitim dokümanlarının okunup anlaşıldığından emin olunması için etik dokümanı imzalamaktan kaçınmaz.
d)Postrans çalışanları; birbirleri, müşteriler, tedarikçiler ve diğer ticari taraflarla bu etik ilkelere uygun ve uyumlu bir şekilde iletişim kurar.
e)Postrans çalışanları; yukarıda detaylandırılan ilkelerin kendisine, şirketlerine, ailelerine karşı en temel sorumlulukları olduğunu bilir. Etik ilkelerin ihlalinin doğuracağı bazı sonuçların kanuni karşılığının olduğunu bilir. Burada belirlenen birçok hususun aslında imzalanan iş sözleşmesi ve ilgili iş kanununun hükümleri ile de örüştüğünü bilerek hareket ederler.
ETİK KOD’A UYUM VE UYGULAMA
1- Öncelikli olarak etik ilkeler dökümanı İK birimi tarafından tüm çalışanların şahsi ve şirket posta adreslerine gönderilir.
2- Dökümanın tam çıktısı alınarak tüm çalışanlara okutulur, imzalatılır ve kişisel sicil dosyalarına iliştirilir.
3- Tüm yöneticiler yönettikleri ekip üyelerine belli aralıklarla eğitimler verir ve sürecin dinamik kalmasını temin ederler.
İHLAL YÖNETİMİ
Postrans’ın tüm çalışanları, belirlenen etik değerlerin ihlali halinde disiplin önlemleriyle karşılaşabileceklerini bilirler. Şirket itibarını zedeleyecek ya da maddi anlamda zarar verecek ihlaller yaşanması durumunda iş sözleşmelerinde belirlenen hususlar ve ilgili iş kanunu hükümlerinin uygulanacağını bilirler.
Postrans, bu ilkelerin belirlenmesinden sonra ihlal gerçekleştirmiş kişilerin neden oldukları zarar konusunda yaptırım uygulama hakkını saklı tutar.